Добре организираният бизнес винаги започва с добре разработен бизнес план и задаване на точни и стратегически показатели за ефективност (KPI). Предназначени да ръководят целия процес на бизнес развитие, показателите за изпълнение са нещо повече от просто цифри, които трябва да се отчитат редовно. Това са основните показатели за просперитета и успеха на вашия бизнес. .
Независимо от сферата, в която работи вашият бизнес, разбирането и настройката на правилните показатели за ефективност ще ви помогне да постигнете желаните резултати по-бързо. Ето защо ние съставихме изчерпателно ръководство за всичко, което трябва да знаете за показателите за ефективност на kpi и как да ги превърнем в мащабируем и печеливш бизнес в дългосрочен план.
Разберете какви са показателите за ефективност, кои са основните типове KPI за бизнеса и продажбите, но също и как правилно да зададете KPI за вашия бизнес и да започнете подобрете представянето си в съответствие с целите си.
Индикаторите за ефективност, известни на английски като ключови показатели за ефективност, представляват набор от количествено измерими мерки, установени според стратегическите цели на бизнеса. Най-просто казано, тези показатели за ефективност помагат да се оцени представянето на компанията стратегически, финансово и оперативно и извън нея.
Трябва да се отбележи, че в зависимост от особеностите на всеки бизнес и неговите цели на микро (отдел/самостоятелна дейност) и макро (бизнес) ниво се установяват поредица от показатели за изпълнение.
Например, процент на задържане на клиенти е един от ключовите показатели за ефективност, от които всеки бизнес се нуждае да го обмисля в дългосрочен план. Съответствие проучвания лоялността към съществуващ клиент е 5 пъти по-евтина при нов клиент, задържан важен KPI.
➔Съвет! Ако притежавате онлайн магазин и искате да увеличите степента на задържане на клиенти, обърнете голямо внимание на потребителското изживяване и колко важно е да ги накарате да се чувстват, когато взаимодействат с вашата марка. Бързата и навременна доставка на продукти е решаващ фактор за лоялността на клиентите. Със Sameday можете да доставяте пакети в същия ден като
обслужване SAME DAY, или на следващия ден с услуга СЛЕДВАЩ ДЕН. Освен това потребителите могат да вземат личните си колети чрез easybox , допълнителна услуга, която винаги прави разликата за първокласен, ориентиран към потребителите бизнес .
За да се консолидира напълно функционален и печеливш бизнес, редовната оценка и актуализиране на показателите за ефективност са наложителни действия. В допълнение към измерването на бизнес ефективността в реално време, KPI ви помагат да откриете какво работи във вашата бизнес стратегия и какво трябва да бъде коригирано.
Средно добре разработеният план включва между 5 и 7 индикатора за ефективност , които се наблюдават внимателно и се коригират (ако е необходимо).
За да създадете ефективен SMART KPI, трябва да вземете предвид редица ключови елементи, като например:
Доказано е, че в допълнение към фунията на продажбите и свързаните с нея стратегии за нейното поддържане са необходими и редица специфични показатели за ефективността на KPI в продажбите. Най-просто казано, проследяването на продажбите означава проследяване на вашия бизнес. Ето защо е важно да направите селекция с най-подходящите KPI за вашия бизнес, които трябва постоянно да следите.
Този показател за ефективност показва общите предвидими приходи, генерирани от една компания за един месец от продажбата на продукти или услуги. Конкретен пример за повтарящи се приходи са парите, генерирани от абонаменти. Един бизнес, базиран на продажба на месечни абонаменти, е Netflix.
Чрез изчисляване и наблюдение на повтарящи се месечни приходи можете да установите просперитета на бизнеса в момента и можете да предвидите бъдещи тенденции и бизнес възможности.
Формулата за изчисление за повтарящи се месечни приходи е: брой месечни абонати x среден приход на потребител. Например, ако имате бизнес с 50 абонати, които плащат месечен абонамент от 30 RON, тогава периодичният месечен доход е 1500 RON.
Чрез продажбите на служител лидерите по продажбите или работодателите могат да видят колко продажби/конверсии са направени на служител. Този KPI не е приложим във всяка област, но е ефективен инструмент за определяне на силните и слабите страни на всеки служител, така че процесът на продажби да бъде оптимизиран. В същото време този индекс за ефективност помага на анализаторите да осъзнаят колко ефективно една компания управлява служителите си, за да генерира приходи.
Pentru a avea o perspectivă de ansamblu asupra numărului de vânzări per angajat, formula de calcul este următoarea:
Продажби на служител = Нетни продажби / Еквивалент на пълно работно време (FTE)
*Еквивалентът на пълен работен ден е мерна единица, която показва натовареността на служител на пълен работен ден. Изчислява се като се сумират всички отработени часове от персонала, както на пълно работно време, така и на непълно работно време, и се разделя на общия брой часове на служител на пълен работен ден.
Като цяло отделите за маркетинг и продажби са обединени в компаниите, особено след като основната цел е една и съща: генериране на продажби и увеличаване на печалбите. На практика процентът на преобразуване на продажбите анализира способността на търговския екип да превърне маркетинговите потенциални клиенти в реални клиенти.
За да се изчисли коефициентът на реализация на продажбите, формулата е:
Процент на реализация на продажбите = общи продажби / квалифицирани потенциални клиенти x 100
Чрез продължителността на цикъла на продажбите една компания може да открие средното време между първото взаимодействие на потенциалния клиент с марката и трансформацията му в действителния клиент. Този KPI е много важен за подобряване на процеса на продажби, тъй като показва неговата ефективност.
В същото време, установяването на такъв KPI помага да се оцени броят на офертите/транзакциите, сключени за определен период от време, в зависимост от броя на текущите потенциални клиенти.
Формулата за изчисляване на продължителността на цикъла на продажби е:
Продължителност на цикъла на продажби = Брой изпълнени оферти на ден / Общ брой изпълнени оферти
Степента на задържане на потребителите е жизненоважен показател за ефективността на всеки печеливш бизнес, независимо от областта, в която работи. Този процент се отнася до броя на повтарящите се потребители за определен период от време. Това, което го прави толкова важен, е, че спечелването на лоялност на клиентите е много по-изгодно финансово, отколкото спечелването на нов клиент.
Според проучванията, увеличаването на процента на задържане с 5% води до увеличаване на печалбата до 90%, което го превръща в истинска златна мина за проспериращ и здрав бизнес.
За да изчислите степента на задържане на потребителите, трябва да знаете:
След намиране на всички горни променливи, степента на задържане ще бъде изчислена по формулата:
Степен на задържане на потребителите = [(E-N) / S] X 100
Очертаването на общ преглед на бизнеса включва сравняване и оценка на променливи от миналото, настоящето и бъдещето. По този начин, за да се консолидира печеливш бизнес, е необходим задълбочен подход към всички видове показатели за ефективност. В допълнение към класическите индикатори, има много видове KPI, които могат да ви дадат много по-широка перспектива за целия бизнес и стратегиите, към които да подходите.
Iată care sunt основните 6 вида показатели за ефективност които трябва да имате предвид:
Количествените показатели се изразяват с числа, като най-точната форма на KPI. Има две категории количествени показатели: непрекъснати и дискретни. В зависимост от поставените цели всеки бизнес трябва да включва набор от показатели за ефективност във всяка категория.
Непрекъснати количествени показатели може да има произволна числова стойност в диапазон, включително десетични. Пример за такъв индикатор може да бъде времето, прекарано за всяко обаждане, приложимо за кол център или отдел за обслужване на клиенти.
Относно
дискретни количествени показатели, те се дефинират с цели числа, приложими в случаи като: брой жалби, злополуки, направени обаждания.
За разлика от количествените показатели, качествените индикатори не се дефинират с числа, а по-скоро са характеристика на бизнес процес или действие.. На практика, чрез качествени показатели за ефективност, бизнесът измерва преживелия компонент на клиента по отношение на марката, който не може да бъде дефиниран с числа..
Пример за индикатор за качество е Подобрено обслужване на клиенти . Този KPI не може да се измери с числа, а по-скоро зависи от мнението на клиента за техния опит с отдела за обслужване на клиенти на компанията.
Индикатори за въвеждане допринася за създаването на стойност в една компания, се използва за измерване на ресурсите, необходими за стартиране на проект или дейност в рамките на една компания. Независимо от мащаба на проекта или дейността, вложените индикатори дават ценна информация за ефективността на разпределените ресурси.
Някои примери за такива индикатори са:
Индикаторите на процеса се използват за оценка на качеството, ефективността и производителността на конкретен бизнес процес , така че той да да бъдат оптимизирани и подобрени. В същото време индикаторите на процеса се отнасят и до елементи като използваното оборудване и инструменти или процеса на обучение на служителите.
Ето някои примери за индикатори за процеси в компания за уеб хостинг:
Въз основа на тези показатели за ефективност, целият процес на поддръжка на клиенти може да бъде значително подобрен.
Финансовите показатели са много важни за установяване на просперитета и функционалността на бизнеса. Те предоставят ценна информация за икономическата стабилност, растеж и жизнеспособност на бизнеса и са най-широко използваната категория KPI.
Някои примери за показатели за финансово представяне са:
Независимо дали става въпрос за отдел, проект или цяла компания, настройването на правилните показатели за ефективност включва редица стъпки, които трябва да предприемете.
Като имате предвид тези общи указания, вие ще изберете най-подходящите показатели за ефективност за вашия бизнес.
Индикаторът за ефективност винаги трябва да бъде свързан със стратегическа цел. Първата стъпка е да идентифицирате стратегическата цел, към която се насочвате, и да установите най-подходящите KPI въз основа на въпросите „Как този KPI ми помага да постигна целта си? Но в общото развитие на бизнеса? ” .
Определянето на успеха на конкретна цел ще ви помогне да разберете какво трябва да измерите и върху какво трябва да се съсредоточите. Например увеличаването на продажбите може да бъде общата цел, но етапите, през които преминава потребителят (взаимодействие с уебсайта, посещения на продуктова страница и т.н.) и получените резултати се превръщат в KPI.
След като преминете през предишните стъпки, всичко, което трябва да направите, е да определите какъв вид показатели за ефективност са ефективни за вашите цели и да ги формулирате правилно. Когато ги формулирате, уверете се, че следвате анатомията на ефективния SMART KPI. Това не само ще улесни работата ви, но ще ви помогне да имате много по-сложна перспектива за следващите етапи от развитието на вашия бизнес.
За да поддържате нещата прости и ефективни, следвайте тази структура:
Действие – Подробност – Стойност – Мерна единица – Краен срок
Пример: 30% увеличение на продажбите на мъжки тениски до 1 януари 2023 г.
В процеса на събиране на данни има много инструменти и платформи, които можете да използвате, за да измервате и проследявате как се развиват вашите показатели за ефективност. Въпреки това, за да поддържате информацията централизирана и подредена, идеално е да използвате табло за управление. Освен това, съхраняването на информация на едно място ще ви даде много по-ясна перспектива за успеха на вашия бизнес.
След като разберете какво е ефективен индикатор за ефективност, каква е анатомията на SMART KPI, но и какви са основните типове показатели за ефективност, всичко всичко, което остава, е да установите най-важните KPI за вашия бизнес.
Тези “инструменти” за измерване на ефективността на даден бизнес не само ще ви помогнат да постигнете желаните от вас резултати, но също така ще ви дадат широка перспектива за текущото позициониране на вашия бизнес. ваш. Освен това, за да изведете бизнеса на следващото ниво, фигурите от миналото, настоящето и бъдещето са най-надеждните съюзници.
В същото време, ако една от целите на тази година е да развиете нов бизнес, със Sameday имате възможност да положите основите на устойчив бизнес, заедно с екип от професионалисти, които ще ви подкрепи по всякакъв начин. стъпка. Всичко, което трябва да направите, е да станете партньор на Sameday < span class = “c1”> и да бъдете нетърпеливи да се развивате постоянно.