Заявка за куриер Проследяване пратка Пренасочване пратка Изчисляване цена Адресна книга

Как експресната доставка в рамките на същия ден ще спечели повече клиенти за твоя онлайн магазин

 

 

Експресна доставка в рамките на деня

 

Днес всичко започва и свършва с Google. Трябва ти лаптоп, ще сменяш гумите на колата или имаш нужда от нова риза - каквото и да искаш да провериш или намериш, инстинктивно посягаш към търсачката. В свят, където онлайн присъствието диктува бъдещето (и настоящето?) на твоя бизнес, да се отличиш става хем невъзможно, хем императивно.

 

Условията за доставка може да са мощен инструмент, с който да отличиш своя бизнес, но е по-важно твоят онлайн магазин да действа, воден от стратегия.

 

Много онлайн магазини лесно предлагат в началото безплатна доставка или фиксирана такса за доставка, без обаче да са взели предвид всички подробности.



Ето какви стратегически цели можеш да си поставиш за доставките в твоя е-магазин:

 

  • - Да повишиш конверсиите (броя на поръчките)
  • - Да увеличиш средната стойност на една поръчка
  • - Да разшириш пазарния си дял или целевата аудитория
  • - Да намалиш разходите
  • - Да подобриш оперативната си ефективност

 

Нито една от тези цели не изключва друга, а най-успешният бизнес всъщност интегрира няколко от тях, за да състави пълноценна стратегия за своя уникален случай.



Трите най-съществени фактора при организиране на доставките

Измежду стотиците проучвания и анкети, които се публикуват ежегодно, едно нещо става ясно:

Да предложиш най-добрата такса и условия за доставка на твоя продукт до клиентите си е в епицентъра на твоя успех като ритейлър. Това може да е причината да загубиш клиент, ако таксата е твърде висока, или пък да загубиш хляба си, ако таксата е твърде ниска.

Всеки, който някога е правил бизнес, обаче знае, че не всичко се свежда до цената. Понякога водеща роля играе това, да предложиш правилната комбинация от варианти за доставка на твоите клиенти в точния момент. Което може да доведе до редуциране на изоставените колички и повишаване на приходите.

И така, за какво да помислиш, когато организираш доставките в твоя онлайн магазин:

 

  • 1 Размер и тегло на продукта.
  • 2 Дестинация на доставката.
  • 3 Условия на доставка.

 

Размер и тегло на продукта

Ако продуктите ти са сравнително еднакви като размер и форма, тогава най-логично е подходът да бъде доставка на брой, базирана на зони, където цената зависи от локацията на клиентите ти, а не от размера и теглото на продукта. Тук можеш да предложиш лесно разбираеми промоции, като например Х лв. доставка на поръчка, Y лв. доставка на брой или безплатна доставка над Z лв.

 

Дестинация на доставката

За този фактор е важно разделянето на общия периметър на зони. Ако складът ти е в София, логично би било таксите за доставка в София и близките райони да е по-ниска спрямо други зони. Но разбира се, това може да зависи от броя и големината на поръчката.

 

Експресни куриерски услуги за гр. София

Условия на доставка

Вариантите, които можеш да предложиш тук, ти позволяват да омаеш клиентите си и да ги накараш да пазаруват отново от твоя е-магазин. Всъщност докато повечето търговци са се концентрирали върху печелене на нови купувачи, усилията върху задържане на настоящите клиенти и изграждане на лоялност някак остават пренебрегнати.

 

Виж за кои бизнеси доставката в рамките на същия ден е най-важното условие за печелене на клиенти и изграждане на лоялност:

 

  • - Хранителни продукти: много от тях имат твърде кратък срок на годност и не могат да престояват в складовете безкрайно
  • - Канцеларски материали и бланки на документи: често пъти забравяме, че трябва да подадем документи в срок или имаме твърде малко време за реакция, а в противен случай се начисляват глоби
  • - Подаръци и ръчно изработени изделия: за случаите, когато клиентите ти са пропуснали да планират навреме подарък за важен човек
  • - Онлайн магазин за дрехи: като част от програма за лоялност или за определена група клиенти, които пазаруват най-често или правят най-голяма поръчка
  • - Онлайн магазин за бебешки продукти: графикът на жените, току-що станали майки, често пъти е хаотичен и навременна доставка до дома им би спасила доста драматични ситуации
  • - Онлайн аптеки: в непредвидени ситуации клиентите на такъв бизнес имат нужда от спешно болкоуспокояващо или бебешки сироп против температура

 

Защо експресната доставка е толкова значима в тези ситуации?

Най-важната причина за това е, че бързата куриерска услуга показва на твоя клиент, че разбираш пред какви проблеми е изправен и му предлагаш решение, което в точния момент е най-доброто за него.

Ако предлагаш качествен продукт, бързата и надеждна доставка всъщност е вторият по значение фактор твоят клиент да остане доволен. Което автоматично значи, че ще се върне в твоя онлайн магазин, и не на последно място, че ще те препоръча на своите познати и приятели.

 

С две думи, условията на доставка са съществени за всеки онлайн магазин. В хиляди случаи клиентите на твоя бизнес не могат да планират добре сроковете и дейностите си и ти си длъжен да имаш решение за тях. То може да те отличи сред океана от е-магазини и дигитални предложения.


Виж нашите условия за доставка в рамките на същия ден

Полезно: