About Sameday

Choose a language

Методи за доставка за онлайн магазин: къде да намерите и как да изберете правилните доставчици

Мислили ли сте да стартирате онлайн магазин или може би вече имате такъв, но намирането на правилните методи за доставка Ви се струва трудна задача? Изборът на надежден доставчик, който предлага качествени продукти на достъпни цени, се превръща в още по-предизвикателна мисия, особено след като броят на алтернативите в момента е по-голям от всякога.

С течение на времето екипът на Sameday, като логистичен партньор на множество онлайн магазини, успя да открие критериите за избор на надежден доставчик, както и какви характеристики трябва да притежава, за да заслужава да му се обърне внимание.

Ако и Вие искате да трансформирате бизнеса си в разпознаваем бранд, предлагащ на клиентите си точните продукти в точното време, значи сте попаднали на правилното място. В тази статия ще разберете как да откриете надежден доставчик, както и кои са най-добрите платформи за намиране на петзвездни дистрибутори от цял свят.

Какви са основните начини за “снабдяване” на онлайн магазин?

С разрастването на онлайн магазините методите за доставка стават все по-разнообразни и достъпни за предприемачите навсякъде. Ако допреди няколко години собствениците на онлайн магазини продаваха предимно артикули, създадени вътрешно, днес има многобройни опции, чрез които можете да получите необходимите наличности от продукти.

Ако Вие също сте собственик на онлайн бизнес и искате да откриете нови методи за закупуване на стоки или просто сте в началото на развитието си, ето основните методи за снабдяване, които трябва да имате предвид:

 

  1. Производители или търговци на едро

Тази опция включва инвентаризацията, предоставена от трето лице, което означава, че премахва отговорността на предприемача да осигури вътрешното производство на стоките. Производител е някой, който произвежда продукти, стандартни или по поръчка, съгласно набор от добре дефинирани спецификации. За разлика от тях търговците на едро просто предоставят инвентар, който самите те са закупили от друг производител.

Независимо от избраната опция, има редица предимства и недостатъци, които трябва да имате предвид, преди да сключите договор с производител или търговец на едро.

Основните предимства са:

  • Производството и доставката се осигуряват от трето лице;
  • Имате възможност лесно да разнообразите предлаганите продукти;
  • Висока диверсификация и минимални рискове;
  • Възможност за доставка на персонализирани стоки по поръчка.

Основните недостатъци са:

  • Стоките се закупуват и заплащат предварително, без гаранция, че ще има търсене от клиентите по-късно;
  • Повечето производители/търговци на едро имат минимално количество за поръчка, което трябва да бъде изпълнено;
  • Закупеният инвентар има нужда от място за съхранение;
  • Има множество актове и документи, които трябва да бъдат попълнени за финализиране на сътрудничество с производител/търговец на едро.

 

  1. Дропшипинг

В момента 27% от всички онлайн търговци на дребно използват дропшипинг като основен метод за изпълнение на клиентски поръчки и броят им се покачва с всеки изминал ден. По принцип при дропшипинга, въпреки че Вие ​​сте собственик на онлайн магазина, друг доставчик се грижи за производството, опаковането и доставката на продуктите до Вашите клиенти.

По същество Вие просто предлагате серия от продукти на страницата на Вашия онлайн магазин, събирате плащания за покупките и доставчикът се грижи за останалото. Този метод за изпълнение на поръчки е идеален за начинаещи предприемачи, които не могат да си позволят да купуват и съхраняват голям инвентар, но също така и за тези, които искат да диверсифицират продуктовото си портфолио с минимални инвестиции.

Основните предимства на дропшипинга са:

  • Минимални рискове по отношение на разходите за съхранение или управление на инвентара;
  • Имате голямо разнообразие от продукти, от които да избирате;
  • Първоначалната инвестиция е минимална;
  • Имате множество доставчици, от които да избирате, както на национално, така и на международно ниво.

Дропшипингът има и своите недостатъци, като например:

  • Доходността е относително ниска, тъй като трябва да продадете повече продукти, за да постигнете значителна печалба;
  • Конкурирате се с други фирми, които използват дропшипинг, което означава, че продавате едни и същи продукти от едни и същи доставчици;
  • Контролът върху качеството на продукта е ограничен;
  • По-трудно е да разграничите продуктите си;
  • Процесът на връщане е по-труден.

Друг недостатък, който трябва да имате предвид, когато управлявате дропшипинг бизнес, е, че Вие ​​не сте този, който контролира процеса на доставка, а това може да бъде голям недостатък. Времето за доставка и състоянието, в което пратката пристига при клиента, могат да повлияят на решението му да се върне при Вас, факт, който екипът на Sameday също отбеляза през годините на дейност в куриерската служба. Ето защо вкарахме голямо разнообразие от услуги, включително доставка чрез easybox и Sameday Point, за да дадем на предприемачите повече възможности да изпълняват поръчките си и да правят клиентите доволни.

 

  1. Онлайн пазари 

В днешно време има голямо предимство, което търговците от миналото са нямали – възможността да изследват онлайн пазари от цял ​​свят. Само на няколко кликвания разстояние имате широк асортимент от продукти в безброй области, от козметични продукти до автомобилни части и ретро артикули. Освен това можете лесно да видите какво се продава най-добре онлайн и да коригирате портфолиото си според най-новите тенденции в електронната търговия.

В зависимост от нишата, избрана за Вашия онлайн магазин, както и неговия размер, можете да използвате онлайн платформи, за да си осигурите необходимите запаси, които по-късно да продадете на клиентите си. Някои примери за добре познати онлайн платформи, които си заслужава да разгледате са:

  • eBay;
  • Amazon;
  • AliExpress;
  • Etsy;
  • Wish;
  • Shein;
  • Alibaba.

 

Тези пазари са полезни, особено когато искате да поръчате няколко продукта от един и същи тип. Въпреки това, за да се избегнат потенциални неудобства, като например съмнително качество, се препоръчва да поръчате по едно копие от всеки продукт и след това да изберете най-подходящите.

Основните предимства, които имате, като се снабдявате от такава платформа, са:

  • Лесно и бързо снабдяване дори на малко, но разнообразни стоки;
  • Процесът на закупуване на продукти е лесен и не изисква допълнителни документи;
  • Няма изискване за минимална поръчка.

Съществуват обаче и редица недостатъци, които е добре да имате предвид, като например:

  • Цените на продуктите са по-високи от тези на търговците на едро;
  • Срокът на доставка е непредвидим;
  • Продуктовата наличност е ограничена;
  • Продуктите могат да бъдат намерени и при други конкуренти, които се снабдяват от същия пазар.

Как  да изберете дистрибутор на стоки за Вашия онлайн магазин?

Избраният дистрибутор играе решаваща роля за успеха на Вашия бъдещ онлайн магазин. С течение на времето екипът на Sameday си е сътрудничил с предприемачи от различни области, които потвърдиха, че освен качеството на услугите за доставка, 5-звездното обслужване на клиентите прави съществена разлика.

Въпреки че намирането на правилния доставчик сред толкова много алтернативи се е превърнало в истинско предизвикателство, ето няколко съвета, за да улесните процеса и да намерите надежден, дългосрочен партньор:

 

  1. Анализирайте какво прави Вашата конкуренция

Конкурентите винаги са отправна точка, особено когато Вашият бизнес тепърва започва. Открийте какви видове продукти продават те, както и кои са основните доставчици, които използват. По този начин Вие сами ще намерите потенциални сътрудници, които можете да превърнете в надеждни дългосрочни партньори. В този процес е уместно да се вземат предвид критерии като: цена на продукта; минимално количество, изисквано за доставка; условия за сътрудничество; седалище на доставчика и очаквано средно време за доставка.

Ако изберете да работите с по-малко известен производител или търговец на едро, уместно е да намерите няколко други онлайн магазина, които са работили с тях. Това е важно за избягването на евентуални неудобства.

 

  1. Търсете премиум доставчици онлайн

С едно просто търсене в Google можете да намерите огромен списък от потенциални доставчици, от утвърдени производители в различни области на дейност до популярни платформи, които доставят продукти по цял свят. Голямо предимство е, че тъй като е толкова добре познат, вече има многобройни отзиви, които ще Ви помогнат да изберете най-добрия вариант.

 

Освен това можете да намерите и местни доставчици, с които да се запознаете лично и с които да поставите основите на дългосрочно партньорство. Предимството на сътрудничеството с местен производител е, че намалявате транспортните разходи и увеличавате шансовете продуктите да бъдат по-уникални и да не се срещат често в други предприятия.

 

  1. Участвайте в търговски панаири

Търговските панаири имат за цел да обединят бизнесите и доставчиците по уникален начин, като същевременно помагат за създаването на нови връзки и потенциални сътрудничества. Тези събития се посещават от производители, доставчици, предприемачи, но също и хора от различни области, които се интересуват от разширяване и иновиране на бизнеса.

В България всяка година се организират многобройни изложения и търговски панаири, насочени към различни индустрии, от облекло, козметика и грим до панаири за фармация, медицина и техническо оборудване. По този начин тук можете да намерите правилния доставчик, особено след като имате възможност да говорите лично с представител на компанията.

 

  1. Присъединете се към местна асоциация

В повечето големи градове, а напоследък и онлайн, има различни търговски или бизнес асоциации, които включват опитни хора в областта. Отличен пример за това е Търговско-промишлена палата. Такива групи са перфектната възможност за обмен на мнения и получаване на ценни препоръки, включително по отношение на надеждни доставчици.

Присъединете се към търговска асоциация или, ако няма такава във Вашия град, изберете онлайн група. Там със сигурност ще откриете други предприемачи, които споделят същата страст и ще Ви помогнат със съвети, телефонни номера и ценни отзиви.

 

  1. Прочетете възможно най-много отзиви

Както споменахме по-горе, отзивите са най-добрият инструмент за оценка на стойността и качеството на доставчик. В случай на местни доставчици, намирането на много подходящи отзиви е по-трудна задача, но не можем да кажем същото за известни платформи като Alibaba, Amazon или Worldwide Brands. Тези платформи предоставят стотици, а понякога и хиляди отзиви за всеки търговец на дребно.

Така ще можете да видите какво казват другите собственици на онлайн магазини за съответните доставчици по отношение на надеждност, спазване на сроковете за доставка, качество на продуктите, комуникация, както и поддръжка в случай на критични ситуации.

 

Какви са качествата на доверен доставчик?

Надеждният доставчик, на когото можете да разчитате по всяко време, е ключовият елемент, който ще допринесе за постигането на желания успех. Но истинският въпрос, който всеки предприемач трябва да си зададе, е: Как да разбера дали доставчикът е подходящ?

За щастие, има редица качества, които могат да ви помогнат да откриете сериозен сътрудник, който да подкрепи развитието на бизнеса ви, като например:

  • Отговорност – Отговорният и ангажиран доставчик ще направи всичко възможно, за да разреши потенциалните неудобства възможно най-бързо, изпълнявайки поръчките своевременно. Определено трябва да се избягват доставчици, които прехвърлят вината върху трета страна и отказват да предприемат действия в полза на клиента.
  • Надеждност – Доставчикът е надежден, когато може да изпълни поръчките си навреме. Ето защо е от съществено значение да се гарантира, че те разполагат с необходимата работна ръка, оборудване и ресурси за подпомагане на производството, така че да могат да доставят Вашите продукти.
  • Експертиза – Точно както надеждността, експертизата влияе върху качеството на сътрудничеството между бизнес и доставчик. Уверете се, че бъдещият доставчик на Вашия онлайн магазин има опит в сферата, в която оперирате, запознат е с всички разпоредби и притежава необходимите сертификати.
  • Гъвкавост – Гъвкавият доставчик е този, който лесно приема промените и може бързо да се адаптира към нуждите на всеки клиент. Потърсете партньор, който може да Ви предостави желаните продукти и споделя същите перспективи, ценности и бизнес разбирания като Вас.
  • Етика – Спазването на моралните норми и стандартите за социално съответствие говори много за почтеността и професионализма на доставчика. Избягвайте противоречиви доставчици, които дават предимство на печалбата пред човешките ценности.

Кои са най-известните дистрибутори на стоки за онлайн магазини?

Намирането на правилния доставчик е процес, който изисква време, търпение и задълбочено проучване на всички възможности. Но след години опит в доставките за успешни компании и работа с амбициозни предприемачи, можем да кажем, че открихме платформите с най-надеждните доставчици. Тези платформи са идеални както за дропшипинг, така и за традиционни онлайн магазини, които решават да се справят с опаковането и разпространението на пратки вътрешно.

Ето някои идеални алтернативи за малки, средни и големи предприятия, които искат да разширят портфолиото си или просто да създадат репутация на пазара:

 

  1. Alibaba

С над 8,5 милиона активни доставчици и над 1.6 милиарда месечни потребители, Alibaba е платформата с най-много производители, дистрибутори и доставчици в Китай. Основана е през 1999 г. и се е утвърдила като световен лидер на B2B онлайн пазара на едро, с присъствие в над 190 страни по целия свят.

От иновативни устройства, електронни компоненти и технически части до дрехи, обувки, играчки и градински инструменти, Alibaba предлага широко разнообразие от продукти във всички области. Много от тях дори могат да бъдат персонализирани, а доставчиците могат да Ви предоставят множество алтернативи за сътрудничество.

Можете уверено да изберете тази платформа, особено след като Alibaba е 9-тата по големина компания в света по отношение на пазарна капитализация, което показва колко сериозен играч е на пазара.

 

  1. Worldwide Brands

Основан преди почти 20 години, Worldwide Brands има над 16 милиона сертифицирани продукти на едро и хиляди търговски доставчици. Срещу еднократна такса, предприемачите могат да се свържат директно с избраните от тях производители и да осигурят желаните договори.

Както при Alibaba, платформата предлага разнообразие от продукти от различни сфери на дейност, както и доверени доставчици с впечатляващи отзиви.

 

  1. SaleHoo

Тази платформа е помогнала на над 130 000 фирми да намерят правилните доставчици и идеални продукти, като са били представени и рекламирани като надежден източник в медии като Forbes, CNBC и Huffington Post.

С над 8000 проверени доставчици на едро и дропшипинг, както и милиони продукти, SaleHoo е златна мина за начинаещи предприемачи. Платформата разполага и с редица опции за проучване на пазара, които помагат на предприемачите да открият нови възможности и ниши. SaleHoo също така идва с множество отстъпки и гаранция за връщане на парите.

 

  1. DHgate

Ако искате да осигурите продуктите си на повече от изгодни цени, то това е платформата, която търсите. С над 2 милиона продукта от водещи китайски търговци на едро, DHgate регистрира над 31 милиона купувачи в световен мащаб и броят им непрекъснато расте.

Фабрични цени, уникална програма за защита на купувачите и гаранция за връщане на парите са само малка част от предимствата, които платформата предлага на своите потребители. И ако смятате, че цените не са достатъчно ниски, DHgate често провежда множество промоции и оферти, които са повече от изгодни.

 

  1. Global Sources

Global Sources е специализиран B2B пазар, който свързва доставчици и фирми, предлагайки ниски цени и постоянни сделки. Платформата е регистрирала над 1,5 милиона купувачи, включително много сред най-добрите продавачи на Amazon. С други думи, предлага огромна мрежа от доставчици, от които да избирате, както и разнообразие от продукти от различни ниши и области.

Как да изберете доставчик за Вашия онлайн магазин?

Сега вече имате по-ясна представа как да изберете правилните доставчици и на кои платформи да се фокусирате, за да ги откриете. Електронната търговия е като пъзел, който няма точен брой части и върху който трябва да работите постоянно. Без важния елемент, който представляват правилните доставчици, ще ви бъде трудно да изградите стабилна марка, в която клиентите буквално да се влюбят.

След като сте намерили надежден източник за снабдяване на Вашите запаси, не забравяйте един от най-важните фактори за успеха на онлайн бизнеса – куриерската компания. С Sameday вашите продукти не само ще пристигнат навреме, но и в отлично състояние. Започнете да доставяте с нас още сега и изненадайте клиентите си с всяка получена пратка, като изберете easybox и Sameday Point за още по-удобно доставяне.