About Sameday

Choose a language

Всичко за партньорския маркетинг: как да го приложите ефективно към Вашия бизнес

В днешно време начините за популяризиране на бизнес са по-разнообразни от всякога, а партньорският маркетинг се е превърнал в една от най-използваните и ценени форми за достигане до потребителите. Все повече компании включват партньорските програми в своите приоритети, като се възползват от потенциала на индустрията, оценявана на над 17 милиарда долара в световен мащаб.

Независимо дали работите в сферата на модата, козметиката, технологиите или туристическата индустрия, партньорският маркетинг може да ви донесе невероятни резултати, особено ако се извършва правилно.

Ако искате да откриете как партньорският маркетинг може да ви помогне да развиете бизнеса си, но също и какво трябва да вземете предвид, за да имате мащабируеми резултати, тогава сте попаднали на правилното място. В тази статия ние от Sameday сме подготвили всичко, което трябва да знаете за партньорския маркетинг: как работи, как да позиционирате стратегията си, но също и кои платформи да използвате.

Какво е партньорски маркетинг?

Партньорският маркетинг е модел на промотиране, при който различни хора, които не са част от компанията, избират да популяризират техни продукти в замяна на комисионна, която получават от продажбите. Тези сътрудници се наричат ​​афилиейти, а комисионната е наградата, която получават от фирмата за увеличаване на продажбите на продукти, услуги или генериране на трафик към сайта.

Най-често срещаният начин, по който партньорите получават комисионна, е чрез генерирането на продажби, като тя обикновено е процент от стойността на продажбата. Въпреки това, съществуват и други цели, за които партньорите могат да бъдат възнаградени. Например, някои компании предлагат комисионни за доведени потенциални клиенти, за изтегляния на приложения или за отваряния на определени страници на сайта.

С други думи, ако искате да разширите начините, по които популяризирате своя бизнес, партньорският маркетинг е вариант, който си струва да обмислите. Не само ще платите за конкретни резултати, но шансовете да достигнете до възможно най-много потенциални клиенти са значително по-високи в сравнение с други методи за промотиране.

Как работи партньорският маркетинг?

Партньорският маркетинг предлага лесен за разбиране и използване процес както за компании, така и за хора, които искат да се включат като партньори. Тази промоционална стратегия включва три ключови участника, които са необходими за успешното изпълнение на процеса: продавачът, партньорът и клиентът.

  • Продавач – Това може да бъде всякакъв тип бизнес, независимо дали е голям с десетки служители или физическо лице, продаващо продукти или услуги. Тази категория може да включва и начинаещи предприемачи, които имат онлайн магазин или дропшипинг бизнес. Струва си да се отбележи, че партньорският маркетинг може да популяризира всички видове продукти, включително електронни книги, софтуер или курс.
  • Партньор – известен още като издател, това може да бъде всяко лице или бизнес, който иска да рекламира продукти на друга компания. С други думи, партньорът промотира чужд продукт чрез видеоклипове, блог постове или снимки и предоставя връзка, през която може да се направи покупка. За всяка покупка, осъществена чрез тази връзка, партньорът получава комисионна. Тя варира в зависимост от марката, но обикновено е между 5% и 15% от стойността на продукта.
  • Клиентът – Без клиента компанията не може да постигне целта си за генериране на продажби, но е важно човекът, който купува, да е наясно, че вие го рекламирате. През последните години етикетът „Спонсориран“ стана задължителен в маркетинговите кампании на инфлуенсъри, като този феномен се разпространи и в партньорския маркетинг. Прозрачността стана ключов критерий, който отличава отношенията между марката и клиента, особено в дигиталната среда, която е наситена с реклами и промоции.

Ако трябва да преведем стъпките в процеса на партньорски маркетинг в списък, той би изглеждал по следния начин:

  1. Партньорът се включва в програмата на Вашата компания и получава линк за продажба на продукт;
  2. След това той се популяризира в социални мрежи, личен блог или други публични страници на партньора;
  3. Клиентите кликват върху съответния линк и купуват продукта;
  4. Партньорската програма записва транзакцията;
  5. Покупката се потвърждава от Вашата компания и се изпраща на клиента;
  6. Партньорът получава комисионна под формата на пари.

В допълнение към атрактивната комисионна, партньорите често избират да рекламират продукти от доказани и надеждни източници. Ако Вашият бизнес е нов и продуктите все още не са толкова известни, не се притеснявайте. Конкуренцията за високи комисионни е голяма и много партньори ще предпочетат да популяризират перспективни брандове. За да спечелите доверието на клиентите, партньорството с утвърдени имена като Sameday ще Ви помогне да осигурите надеждност. С нашите услуги както Вие, така и партньорите Ви ще имат увереност, че продуктите ще достигнат до клиентите навреме. Освен това партньорите могат да се възползват от приложението UNNO, което осигурява по-голям контрол, спестява време и дава яснота по отношение на доставките.

Колко вида партньорски маркетинг има?

Когато става въпрос за популяризиране на продукти чрез партньорски маркетинг, има няколко начина, по които можете да достигнете до целевата си аудитория.В някои случаи партньорът използва продуктите за известно време и избира да ги рекламира именно заради личния си опит. В други случаи започват да използват продуктите или услугите само с цел промоция. Има и ситуации, в които партньорът не е длъжен да използва продуктите, а само добавя препратка към тях в статия или съдържание и включва партньорската връзка.

Партньорският маркетинг може да бъде разделен на три основни категории, като всяка от тях се базира на различни начини за промоция на продуктите:

Необвързан

При този модел, лицето, което рекламира продуктите, не използва и няма директна връзка с тях. То ги популяризира изцяло онлайн, без да има опит или авторитет в съответната област. Партньорът не може да препоръча продукта или услугата като специалист, а единствено да ги представи на клиентите по обективен начин.

Най-често срещаният инструмент за промоция за необвързания модел са PPC (Pay Per Click) рекламите, където се добавя партньорската връзка. Необвързаните партньори обикновено са хора, които искат да увеличат месечния си доход, но не искат да инвестират твърде много време и усилия в своя онлайн имидж, личен уебсайт или връзки с клиенти, нито искат да купуват продукти, за да ги популяризират чрез методи като видео уроци или лични снимки с продукта.

Обвързан

Тази стратегия е подходяща за хора, които разполагат с голяма общност в определена област, но не искат задължително да тестват продуктите, които рекламират. Такива партньори имат голямо влияние в своята ниша и значителен брой последователи в социалните мрежи, което им позволява да достигат до повече хора и да генерират повече продажби.

Въпреки че имат опита и авторитета да препоръчат продукти или услуги в своята сфера, има риск да направят грешни препоръки, ако не са тествали или използвали самите продукти. Такава грешка може да доведе до загуба на последователи и тяхното доверие, затова е важно внимателно да се подбират продуктите за реклама.

Замесен

Както подсказва името, при този тип партньорски маркетинг лицето е активно ангажирано в използването и представянето на продуктите. Обикновено той първо използва продукта, преди да го препоръча, като разполага с авторитет в съответната област и общност, която го следва.

Тези партньори често използват видеоклипове като основно средство за промоторане, в които споделят своя опит с продукта. Това е най-ефективният метод за партньорски маркетинг, но същевременно и най-скъпият, поради нуждата от време и ресурси. Въпреки това, в дългосрочен план, тези партньори могат да спечелят най-много, особено ако изградят силна репутация и успеят да генерират значителни продажби.

5 причини да рекламирате бизнеса си чрез партньорски маркетинг

Когато имате онлайн магазин, искате да достигнете до възможно най-много потенциални клиенти, за кратко време и с нисък бюджет, особено ако тепърва започвате. Това, което прави партньорският маркетинг, е да Ви предложи всички тези предимства плюс много други, така че да можете да разширите бизнеса си по устойчив и дългосрочен начин.

Ето пет причини да обмислите партньорския маркетинг като промоционален инструмент за вашия бизнес:

 

  1. Висок ROI (възвръщаемост на инвестицията)

Световната статистика потвърждава, че партньорският маркетинг е ефективна стратегия, използвана от над 80% от международните марки и представляваща 16% от глобалните продажби на електронната търговия. В допълнение, над 40% от търговците по света твърдят, че партньорските програми са най-важният канал за привличане на нови клиенти.

Клиентите избират да харчат повече пари за продукти, когато те са препоръчани на външни канали, които не са собственост на компанията. Този факт е отразен и в статистиката, като 84% от компаниите потвърждават, че възвръщаемостта на инвестициите е по-добра сред партньорските маркетингови кампании в сравнение с други маркетингови канали.

 

  1. Повишаване на доверието в компанията

Колкото по-известна и популяризирана е една фирма, толкова по-надеждна се възприема от широката публика. Купувачите обикновено инстинктивно търсят препоръки или мнения, преди да купят продукт или услуга, които никога преди не са използвали. Ако препоръките са положителни, шансовете покупката да бъде осъществена се увеличават значително.

След като проведете партньорски маркетингови кампании или сътрудничите с влиятелни лица, не пропускайте да добавите получените отзиви на своя уебсайт. Можете да ги представите чрез снимки, блог статии или видеоклипове, в които партньорите споделят своя опит с продуктите. Това ще увеличи разпознаваемостта на бранда Ви, а ръстът в продажбите няма да закъснее.

Когато става въпрос за увеличаване на доверието в бранда, куриерските услуги също играят решаваща роля. Важно е да предложим на клиентите множество опции за доставка. Със Sameday купувачите имат опцията пратките им да бъдат доставени до вратата или да ги вземат от най-близкия easybox или Sameday point. Този метод е не само много по-практичен, но е помогнал на много фирми да генерират повече продажби и да получат конкурентно предимство.

 

  1. UGC (Генерирано от потребителите съдържание)

Според последните статистически данни 80% от потребителите са закупили нещо благодарение на онлайн препоръка от инфлуенсър или доверено лице. Докато платената реклама помага да достигнете до хора, които никога преди това не са чували за Вашия онлайн магазин, отзивите и препоръките влияят на аудиторията да направят покупка. Чрез партньорските програми Вие не само достигате до повече потребители, но и насърчавате други клиенти да споделят своя опит с марката онлайн.

Вероятно сте виждали публикации в социалните мрежи с десетки коментари, в които потребителите изразяват своите честни мнения за продукт, който са закупили от определен бранд, генерирайки още повече трафик и ангажираност. Освен това е по-вероятно потребителите да се включат в такъв разговор, ако видят, че други потребители са направили същото. Накратко, колкото повече препоръки и отзиви има, толкова по-вероятно е другите потребители да споделят личния си опит с останалите.

 

  1. Увеличаване трафика на уебсайта

Трафикът на Вашия уебсайт играе важна роля, особено когато имате онлайн магазин. Повече посещения означава по-добър шанс за генериране на продажби, издигане в класирането в търсачките и достигане до повече потенциални клиенти. Лоялността на клиентите е изключително важна, но привличането на нови клиенти е от съществено значение в дългосрочен план.

Според статистиката 65% от партньорите използват маркетинг чрез съдържание за популяризиране на продукти, а основният тип съдържание са статии в блогове.

 

  1. Създаване на бранд посланици

Партньорите могат бързо да се превърнат в посланици на бранда, особено ако афилиейт програмата е добре изградена, доходоносна и продуктите отговарят на очакванията. Точно както клиентите могат да се влюбят в даден продукт или компания още при първия досег, превръщайки се в лоялни купувачи, същото важи и за партньорите.

Затова изграждането на силна връзка с тях носи повече дългосрочни ползи от просто увеличаване на продажбите. Бизнесите, които създават емоционална връзка както с потенциалните си клиенти, така и с афилиейтите си, получават три пъти повече препоръки и положителни отзиви – факт, потвърден от статистиките.

Полезни съвети за 5-звезден партньорски маркетинг

Както във всяка област или дейност, качеството е това, което ще направи разликата, а партньорският маркетинг не е изключение от това правило. За да реализирате успешна стратегия и да генерирате възможно най-много продажби е необходимо да вземете предвид множество фактори, като например:

  • Предлагане на комисионна – За да привлечете качествени партньори, трябва да приложите много добре разработена стратегия за възнаграждение. Средната комисионна за партньори в момента е между 5% и 15% от продажната стойност, но може да варира в зависимост от индустрията, цената, продуктовия марж и качеството на партньора. За такива с много голям брой последователи комисионните са по-големи, защото възвръщаемостта на инвестициите е по-добра. За да сте сигурни, че предлагате комисионни според пазарните стандарти, най-добрият метод е да проверите партньорските програми на вашите конкуренти и да видите какви комисионни предлагат.
  • Правилните партньори – Казва се, че правилните продукти, представени от правилните партньори, могат да направят чудеса по отношение на продажбите и повишаването на разпознаваемостта на бранда. С други думи, ваше задължение като предприемач е да намерите правилните партньори. За щастие има много инструменти, чрез които можете да направите това, като Shopify Collabs, платформа, която Ви предоставя потенциални сътрудници в зависимост от вида на бизнеса и избраните критерии.
  • Партньорската връзка – Поддържането на тясна връзка с Вашите партньори ще Ви помогне да изградите дългосрочни, печеливши взаимоотношения. Някои начини да ги държите ангажирани са постоянно да ги информирате за нови продукти, предстоящи кампании и да им предоставяте рекламни материали. Ако се позиционирате като ангажиран и всеотдаен бизнес, ще привлечете уважавани партньори, които обикновено работят само с доверени марки. Спечелете доверието им и ще извлечете много дългосрочни ползи, включително нови сътрудничества с авторитетни влиятелни лица.
  • Създавайте рекламни материали – В някои случаи, като например необвързани партньори, трябва сами да измислите рекламния материал. Тъй като определена категория партньори не създават собствено визуално съдържание, трябва сами да измислите банерите, текстовете или видеоклиповете, за да подпомогнете сътрудничеството по възможно най-професионалния начин. Партньорите могат да използват банери в PPC реклами, в публикации в социални мрежи или дори в статии, като визуалният компонент е съществен критерий в привличането на аудиторията.

Примери за платформи за партньорски маркетинг от България и Европа

Има различни начини да изградите партньорска мрежа за популяризиране на бизнеса си. Освен че можете да направите задълбочено проучване и да се свържете директно с потенциални партньори във вашата ниша, съществува и алтернативен подход – включване в платформа за партньорски маркетинг.

Тези платформи работят на абонаментен принцип. Компаниите създават акаунт, където качват промоционални материали и детайли за партньорската си програма – комисионни, условия и правила. От своя страна, партньорите, които търсят нови продукти за популяризиране, разглеждат наличните възможности и избират тези, които най-добре отговарят на техния профил.

Ето най-популярните платформи за партньорски маркетинг в България и Европа, които можете да използвате и за популяризиране на вашия онлайн магазин:

2Performance

Това е една от най-популярните платформи за партньорски маркетинг в България, с над 100 000 афилиейта и милиони транзакции от клиенти от цяла Европа. Чрез 2Performance имате достъп до разширени инструменти за проследяване на резултатите, от статистика в реално време до усъвършенствана система за KPI (ключови показатели за ефективност). Имате възможност да качвате свои собствени банери и рекламни материали, но и да поддържате връзка с партньори чрез мощна система за съобщения в реално време.

Платежната система е защитена и само с няколко кликвания можете да настроите цялата комисионна и платежна система. Всичко е автоматизирано и се поддържа от изкуствен интелект, така че цялото изживяване на платформата да е интуитивно както за бизнеса, така и за партньорите.

VIVnetworks

Известна също като най-разпространената платформа за партньорски маркетинг в България, VIVnetworks е генерирала продажби от над 768 милиона лева през последните 12 месеца. В допълнение към промоционалните материали, които могат да бъдат качени в платформата и използвани от партньори, има и множество полезни уроци, посветени както на бизнеса, така и на партньорите.

За разлика от други платформи, във VIVnetworks предприемачите могат да популяризират своята партньорска програма по начин, който достига до възможно най-много партньори. Освен това се организират различни състезания, за да привлекат вниманието на афилиейти и да поддържат интереса им възможно най-дълго.

Profitshare и VIVnetworks са най-използваните платформи за партньорски маркетинг в България, особено от марки, които имат целева аудитория в страната. Ако обаче Вашият бизнес е насочен и към международна аудитория, тогава може би е добра идея да опитате и:

Rakuten Advertising ;

Daisycon;

AWIN ;

Yieldkit ;

Tracdelight ;

Webgains ;

Effinity;

Започнете да популяризирате бизнеса си чрез партньорски маркетинг

Сега, след като сте открили какво е партньорски маркетинг, как работи и кои са най-добрите методи за развитие на бизнеса Ви с него, всичко, което остава да направите, е да се захванете за работа.

Започнете да развивате своя собствена партньорска мрежа, която можете да разраствате от месец на месец. Само чрез ефективна стратегия, добре установена система на комисионни и дългосрочни взаимоотношения с партньори можете да развиете бизнеса си органично и устойчиво.

И тъй като всеки бизнес за електронна търговия се нуждае от доверен партньор, който да доставя продукти навреме и в перфектно състояние, започнете да доставяте със Sameday точно сега. Клиентите ще получат своите продукти за рекордно кратко време, докато Вашият бизнес ще бъде възприеман като доверена марка, фокусирана върху удовлетвореността на клиентите.